MeSpeaks

 
WhAt i Do...
I manage my own company call PHANTER ENTERPRISE. I'm trying to make this business bigger and success. Currently trying to survive this harsh business life...
My MaLaysIan DrEams
To have a better life and gain HIS blessing every second in my life...
SoK sEk CoRNer

ShoutMix chat widget
fOr TimE iS pReciOus
mari kita berkongsi ilmu...
Friday, October 22, 2010
hari ni aku kene pi kursus ttg perniagaan perakaunan....

pagi nih kursus ttg mukmin profesional..

banyak ttg cara profesionalisme dgn cara ISLAM

antara highlight ...

1) kita nih ibadat dgn ALLAH satu hari berapa jam? paling maximum pun kita ibadat 2 jam kan? jd yg 22 jam kita buat apa? kerja sampai brape belas jam... tapi ibadah kita bila...
2) di alam mahsyar.. brape saf yg akan masuk ke syurga... dn berapa yg akan terus ke neraka?

jawapan..

no 1

ibadah nih kita mmg selalu buat yg wajib dan sunat. tapi kita jgn lupa yg umum. antara yg umum seperti :-
1) lakukan benda yang baik
2) lakukan yang terbaik
3) akhir apa yg kita lakukan biar natijah nya baik
4) jgn lupa lakukan yang wajib
5) niat kita yang baik

no 2

tahu ada 3 golongan yang akan ke syurga. 3 golongan tu dari 3 saf itu. 1 saf panjangnya dari matahari terbit sehingga matahari terbenam. 3 golongan tersebut

1) dari golongan haluan kanan - maknanya bila ditimbang kebaikannya confirm2 lebih berat.. terus masuk syurga
2) dari golongan kiri- golongan ini melakukan kebaikan tapi perlu menjalani hukuman dineraka dulu... then, akan masuk ke syurga
3) dari golongan tengah2 - maknanya bila ditimbang kebaikan dan keburukan nya sama rata, jadi mereka-mereka ini memerlukan ihsan dari mereka yang di syurga untuk masuk ke syurga...

kita kene faham yang kita nih HAMBA ALLAH. maksudnye tak ada apa pun di dunia nih milik kita. semuanya MILIK ALLAH. jadi bagi org2 yang merasa dia dah BESAR dan BERKUASA. fikir2 kanlah...

setiap apa yang kita lakukan.. letak lah ALLAH yg paling atas.. APA SAJA YANG KITA LAKUKAN BIARLAH DENGAN TUJUAN MENDAPAT KEREDHAAN NYA.

amin.....
posted by myview @ 1:03 PM   1 comments
AbOut Me

Name: myview
Home: Melaka, Melaka, Malaysia
About Me: i LovE BeiNg Me.. i LiVe mY LifE 2 tHe FulLest. I'Ll sAy wHat i wAnt To Say....so U bE STroNg
See my complete profile
LoNg LonG tImE AgO..
Archives
...tHey WhO wrItes...
Powered by

BLOGGER

© MeSpeaks .Blogspot Template by Isnaini Dot Com