MeSpeaks

 
WhAt i Do...
I manage my own company call PHANTER ENTERPRISE. I'm trying to make this business bigger and success. Currently trying to survive this harsh business life...
My MaLaysIan DrEams
To have a better life and gain HIS blessing every second in my life...
SoK sEk CoRNer

ShoutMix chat widget
fOr TimE iS pReciOus
Dimana letaknya OTAK mereka?
Thursday, August 12, 2010
Sedih bila baca surat khabar akhir2 ini. Kejadian BUANG BAYI dan macam BUANG SAMPAH. Kenapa ye?

Ada orang nak dapatkan anak pun susah. Mereka yang ALLAH kurniakan anak, buang merata2. Rata2 yang melahirkan anak luar nikah nih di kalangan budak remaja. Nak kata BUDAK macam dah patut, sebab mereka lebih MATANG dari usia.

Mereka2 ini salahkan pendidikan yang tidak mengajar PENDIDIKAN SEKS dari sekolah. Iye ke? Betul ke sebab ini? Bukan salah media artis dan hiburan? Cerita kat wayang dah macam kebaratan... Aku dah mula mual dengan cerita2 kat Malaysia nih.

Macam filem Remp-it, Bohsia, itu semua menunjukkan gejala sosial yang berleluasa kat negara kita ni. Kalau tanya produser.. dia kata nak mendidik bahawa benda tu salah dari segi agama... Tapi aku rasa, tak perlulah artis yang berlakon tu pun buat macam real je.... Produser apa dia tahu... dia tahu $$$$$.

Kita nak menyalahkan orang pun tak guna..

Mari kita sama2 bertindak.

Kalau nampak BUDAK berdua-duaan.. Mari kita TEGUR. Lantaklah orang kata kita nih jaga tepi kain orang ke apa... Kita nak jadi telus..

Ayat2 untuk menegur:

1. Adik, berpeluk, duduk berdua2 nih boleh mendatangkan zina
2. Adik, mula2 peluk, pastu cium, pastu SEKS, pastu TONG SAMPAH ke LONGKANG?
3. Adik, kesian kat bayi yang akan dilahirkan. YANG DOSA TU ADIK!

Boleh tak?

Mari kita sama2 menambah kata teguran...
posted by myview @ 2:59 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
AbOut Me

Name: myview
Home: Melaka, Melaka, Malaysia
About Me: i LovE BeiNg Me.. i LiVe mY LifE 2 tHe FulLest. I'Ll sAy wHat i wAnt To Say....so U bE STroNg
See my complete profile
LoNg LonG tImE AgO..
Archives
...tHey WhO wrItes...
Powered by

BLOGGER

© MeSpeaks .Blogspot Template by Isnaini Dot Com