MeSpeaks

 
WhAt i Do...
I manage my own company call PHANTER ENTERPRISE. I'm trying to make this business bigger and success. Currently trying to survive this harsh business life...
My MaLaysIan DrEams
To have a better life and gain HIS blessing every second in my life...
SoK sEk CoRNer

ShoutMix chat widget
fOr TimE iS pReciOus
Which is you?
Wednesday, December 24, 2008
Sekarang nih banyak betul laman yang make u connected n publish urself. Semua agak sama sebenarnya, tapi adalah different2 sket application nye....

Friendster...

Aku ada friendster nih, masa aku kat u lagik. Masa tu, so apa ada pada friendster? OK.... Lots of people yang baru nak berjinak dalam bidang internet nih, diaorg akan open account friendster lepas dah open email n stuff lah. Friendster nih mewujudkan komuniti lah. Kita leh cari org yang connected dgn kwn kita n might be org tu pun kwn kita. Lebih kurang macam tulah. Pastu, kat friendster nih org selalu letak comment lah kat page kita. So, kat situ leh lah kita berinteraksi. Also u can upload photo. That is what ppl always do with friendster. Banyak jugaklah gambar yg boleh pampang.

My Space...

Nih banyak budak muda guna. Lepas dah ada akaun friendster, kebanyakkan mereka akan ada myspace. Its exactly as friendster. Application nye tak jauh berbeza. Cuma My Space nih gila lembap nak masuk. Aku tak suka.... Gambar yang leh letak lagi berlambak. Aku open pun sbb aku nak tau application dalamnye. Sbb customer aku nih banyak yg guna myspace. Nanti cam org bodoh lah plak sbb tak tau guna...

Hi5

Sebijik macam friendster. Tapi tak ramai org yang guna. Tak tau kenapa. Aku pun ada lah account tapi cam tak guna pun. Just open sbb nak tau apa yg best sgt hi5. Disebabkan aku rasa sama je macam friendster, aku biarkan aje bertakung....

Facebook

Nih benda baru bagi aku. Banyak sangat application sampai aku tak larat nak layan. Bleh baling bantal le, jadik vampire le... Paling aku suka pet society. Sbb bleh main ngan pet kat dalam tu. Masalah facebook nih pulak, disebbkan nak masuk laman web dia lembap sgt aku jadik malas nak open. Lagi plak, application dia merapu jugak. Tapi u can chat terus with ur friend yg online time tu... cool eh?

Tagged

Nih akaun aku tarak lagik. Tapi ramai dah org guna. Tak tau lah apa yang best sgt. Aku rasa sama jek mcm friendster. Whatever pun.... aku tak larat nak open akaun lagi satu. MEMBAZIR jek....

People should know...

Nak open akaun nih semua, u all mesti ada akaun email dulu. Bukan main register jek kat friendster dgn akaun email yg tak pernah wujud. Sbb lepas open akaun friendster, dia akan hantar satu email verifikasi untuk verified ur account.Kalau tak akan ada satu masalah nanti.

So... pilihlah mana satu yg berkenan. Semua nye adalah satu web page komuniti. Hanya untuk mengeratkan silahturahim. Cewah!

OKlah... nak pi makan yong tau fu....

p/s: blog juga best.... laman ekspresi
posted by myview @ 6:35 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
AbOut Me

Name: myview
Home: Melaka, Melaka, Malaysia
About Me: i LovE BeiNg Me.. i LiVe mY LifE 2 tHe FulLest. I'Ll sAy wHat i wAnt To Say....so U bE STroNg
See my complete profile
LoNg LonG tImE AgO..
Archives
...tHey WhO wrItes...
Powered by

BLOGGER

© MeSpeaks .Blogspot Template by Isnaini Dot Com