MeSpeaks

 
WhAt i Do...
I manage my own company call PHANTER ENTERPRISE. I'm trying to make this business bigger and success. Currently trying to survive this harsh business life...
My MaLaysIan DrEams
To have a better life and gain HIS blessing every second in my life...
SoK sEk CoRNer

ShoutMix chat widget
fOr TimE iS pReciOus
oPen shOp doUbLe ke SingLe?
Tuesday, October 14, 2008
Semalam kehidupan agak hectic sikit. Banyak betul kerja yang perlu dibuat. Cuti yang tak cuti sebenarnya. Off day yang ON sebenarnya... hahaha.... anyway. nak cerita sket apa yang berlaku..

BuLat dan DemamnYa


Bulat demam

Kucing kesayangan yang bernama BULAT, dah 2-3 hari takmo makan. Semalam aku bwk dia pi klinik. Ala siannya... Doktor kata suhu dia 42 degrees... Pastu tekak dia merah, patutlah 'anak' aku tak nak makan. Sian dia... kena injection sekali. Then malam tu, paksa jugak dia makan mknn kucing n ubatnya.

mEmbeLi beLaH, mEnGoSonGkaN duiT

hari nih aku cadang nak buat open shop. Jadi aku pun pegilah membeli barang keperluan sambil mengajak intan sekali. Ye lah, kedai aku buat double open shop bersama PURA CENDANA. Banyak juga barang dibeli, sebab aku beli barang2 untuk keperluan kedai sekali. (Baru nak kumpul duit...ish!) Dalam kul 6.30 kami pun sampailah di melaka mall, membawa segala barangan yang kami beli.

Al-kisAh hAri iNi....

DoubLe ke SingLe?

aku kecik hati sangat. bila sampai2 kedai, melaka mall susun kerusi n meja betul betul depan kak ipah jek (pura cendana) kedai aku macam terasing. Aik!! Apesal lak nih? aku diam kan aje. Yang aku lebih kecik hati, kak ipak kan tahu, kitaorg nak buat open shop sama-sama. Bukannya aku tolong dia buat OPEN SHOP. Lebih lebih aku GERAM sangat2, INTAN n DILLA tau aku yang start nak buat jamuan hari raya nih, apesal diaorg tak arahkan susun kerusi tu macam mana... oklah! disebabkan aku kecik hati sangat2 aku MALAS nak pegi OPEN SHOP tu.... Aku rasa apa yang aku buat lebih di makan orang lah. Yelah, kak ipah nih panggil CUSTOMER DIA, tapi masak bihun satu bekas kecik jek.

Kalau aku tahu, air, kuih, n kuah lontong tu, aku letak kat kedai aku. Pastu, aku ambik balik mangkuk yang aku beli semalam. Tinggal masak nasi himpit n ambik cawan n sudu kat umah. Dah jadik OPEN SHOP aku. Aku SUNGGUH tak puas hati!

Aku tak hingin buat lagi dengan diaorg or maybe buat apa2 kat mlk mall. Korang nak buat? Buatlah sendiri.. pi beli sendiri. Duit minyak aku pun, aku HALALkan ajek. Ini kali pertama aku kecik hati dengan KAK IPAH, INTAN n DILLA. Dan ini kali terakhir aku buat OPEN SHOP. Double what ever B*** lah...

ok...enough bout that.
Family dari Sgpore

Hari sabtu lepas, nenek n sedara mara aku dr sgpore dtg sini. Riuh jugak lah.... macam macam cerita tapi aku tak nak fikir sangat... Aku cuma nak upload sket gambar2 kat sini...

Nenek, Che' Nyah, Nor tgh mkn


Abah tgh layan sedara jauh makan


Nenek, Imah, Iwan ( makan pagi sambil santai)


Che Nyah berGaya di pagi Hari


Diaorg nih semua benda diaorg ambik gambar

Diaorg datang kejap jek. Petang tu kul 3.30 dah kena hantar Melaka Sentral. Tapi sebelum balik tu, diaorg semua datang membeli belah kat tempat aku kerja...
A bit of everything...


Kat kedai aku

Gembira, Gorgeous, Ganasz.... 3G
Ok dah habis semua cerita.... daaaa
posted by myview @ 9:13 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
AbOut Me

Name: myview
Home: Melaka, Melaka, Malaysia
About Me: i LovE BeiNg Me.. i LiVe mY LifE 2 tHe FulLest. I'Ll sAy wHat i wAnt To Say....so U bE STroNg
See my complete profile
LoNg LonG tImE AgO..
Archives
...tHey WhO wrItes...
Powered by

BLOGGER

© MeSpeaks .Blogspot Template by Isnaini Dot Com