MeSpeaks

 
WhAt i Do...
I manage my own company call PHANTER ENTERPRISE. I'm trying to make this business bigger and success. Currently trying to survive this harsh business life...
My MaLaysIan DrEams
To have a better life and gain HIS blessing every second in my life...
SoK sEk CoRNer

ShoutMix chat widget
fOr TimE iS pReciOus
mOod RayA LagiK...
Monday, October 6, 2008
Mood raya

Aku rasa semua orang masih merasakan mood raya dalam diri diaorg. Ye lah! Baru masuk raya yang ke-6. Aku raya pertama n second masih open kedai as usual. Bosannye.... tapi ALHAMDULILLAH. ALLAH kasik rezeki kat aku hari tu.

Rasa cam nak pi raya rumah kengkawan. Tapi tak tau nak pi umah sapa. Sebab kawan2 banyak yang jauh2. Lgpun, sapa plak nak jaga kedai since fahmi nak exam. PASRAH jek lah.

Takder hati Perut ke?

Sepanjang aku meniaga kat Melaka Mall nih, ramai yang jadikan aku tempat untuk bercerita. Entahlah! Sampai fahmi kata aku nih counter meluahkan perasaan. Dalam banyak2 cerita, aku kesiankan sorang daripada rakan aku nih. Aku tak tau lah macam mana dia boleh bersabar. Sampai aku rasa dia nih patut dapat standing ovation dengan kesabaran yang dia ada.

Dia mengadu kat aku, bulan lepas dia tak dapat BONUS pun. Itu dia kata tak kisah sangat. Tapi OT dia BOS dia kira sama jek although hari bercuti dia. Ye lah, bulan lepas kan bulan Ramadhan, jadik bos dia nih suruh lah dia nih FULL SATU BULAN. GILA KAN??

Kesian plak aku tgk dia. Nasib takder anak lagi. Kerja bagai nak gila, dapat paid sikit jek. (nih aku faham sangat, sbb aku dulu pun macam tu) Rasa macam unfair sangat. Ada ke BOS dia leh buat macam tu? bukannya bangsa orang lain, orang KITA jugak. TAKDAK akal ke?

Pastu, aku dapat tau perangai adik dia (adik bos dia) yang suka sangat berhutang. Entahlah! berhutang ke buat buat lupa.... Aparaa.... Dahlah orang tu tgh SESAk adik dia MEMERAH orang pulak. Can Ci Lot betul!

Aku cuma dapat melihat dan mendengar. Nak aku masuk campur, aku tak mau gaduh2. Lagipun aku bukan siapa pun kat kedai tu. Sabar ye Nadia....

Gedik nyEr

Budak-budak pompuan kat tempat aku niaga nih... PANTANG tengok adik aku yang lelaki tu datang kedai. Mulalah GATAL satu badan. Hahahaha. Aku pun tak tau lah napa. Mulalah terpanggil-panggil... Tapi takut gak nak datang kedai, sbb aku ada. Hahaha... BODOH! aku tak berkenan dengan depa nih. Bukannya aku tak pernah nampak diaorg berpeluk dengan JANTAN lain. Eh!! ada hati nak kenen-kenen adik aku. Dunia dah maju... Zaman dah berubah!


Hensem ke??

ENOUGH SAID

posted by myview @ 6:23 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
AbOut Me

Name: myview
Home: Melaka, Melaka, Malaysia
About Me: i LovE BeiNg Me.. i LiVe mY LifE 2 tHe FulLest. I'Ll sAy wHat i wAnt To Say....so U bE STroNg
See my complete profile
LoNg LonG tImE AgO..
Archives
...tHey WhO wrItes...
Powered by

BLOGGER

© MeSpeaks .Blogspot Template by Isnaini Dot Com